- Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας - http://hmathia10.ekped.gr -

Ολοκλήρωση αρχικού ελέγχου διαδικτυακών τόπων

Ολοκληρώθηκε η φάση του αρχικού ελέγχου διαδικτυακών τόπων σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια), διοικητικών μονάδων (διευθύνσεις & Γραφεία Εκπαίδευσης) και εξωτερικών διαδικτυακών τόπων (εκτός Π.Σ.Δ.) που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής.

Η φάση αυτή αφορούσε στην ικανοποίηση των κριτηρίων συμμετοχής στο διαγωνισμό.

Έπειτα από τον έλεγχο προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1033
Προκρίθηκαν: 7

ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ελέγχθηκαν: 2058
Προκρίθηκαν: 113

ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1137
Προκρίθηκαν: 148

ΛΥΚΕΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1282
Προκρίθηκαν:  144

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Δ.Ε.
Ελέγχθηκαν: 54
Προκρίθηκαν: 52

ΓΡΑΦΕΙΑ Δ.Ε.
Ελέγχθηκαν: 43
Προκρίθηκαν: 15

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Π.Ε.
Ελέγχθηκαν: 50
Προκρίθηκαν: 37

ΓΡΑΦΕΙΑ Π.Ε.
Ελέγχθηκαν: 52
Προκρίθηκαν: 26

ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ (που περνούν στην α΄ φάση): 542

Απορρίφθηκαν 11 δηλώσεις συμμετοχής επειδή οι προτεινόμενοι διαδικτυακοί τόποι δεν ανήκαν σε κάποια από τις κατηγορίες αξιολόγησης.

Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν email από την επιτροπή του διαγωνισμού με το λόγο της απόρριψης.


Από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010 ξεκινά η Α΄ Φάση του διαγωνισμού.

Οι 60 αξιολογητές θα ελέγξουν τους 542 διαδικτυακούς τόπους βασιζόμενοι στις παρακάτω ομάδες κριτηρίων.

  1. Διαφάνεια – Σαφήνεια στόχων – Συντηρησιμότητα : Η διαφάνεια είναι μια θεμελιώδης ιδιότητα οποιουδήποτε διαδικτυακού κόμβου υψηλής ποιότητας και υποδεικνύει ότι ο δικτυακός τόπος πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια την ταυτότητα και τους στόχους του, την ταυτότητα του οργανισμού που έχει την ευθύνη της διαχείρισής του και των προσώπων που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και ανάπτυξης. Επίσης πρέπει να δηλώνεται η ταυτότητα και η προέλευση του περιεχομένου που διαχειρίζεται, το δε περιεχόμενο να ενημερώνεται τακτικά. Παράλληλα ένα σχολείο εκτός από εκπαιδευτικός οργανισμός είναι και δημόσια υπηρεσία, επομένως ο δικτυακός του τόπος πρέπει να προσφέρει τρόπους επικοινωνίας με τους πολίτες και να παρουσιάζει την εικόνα που αναμένουν αυτοί από μια δημόσια υπηρεσία.
  2. Χαρακτηριστικά – Οργάνωση Περιεχομένου
    Εξετάζεται  η επάρκεια περιεχόμενου σε σχέση με τους στόχους. Γενικά ένας δικτυακός τόπος υψηλής ποιότητας πρέπει να έχει περιεχόμενο που είναι:
    Α) κατάλληλα επιλεγμένο και σχετικό με την φυσιογνωμία και την αποστολή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού
    Β) έγκυρο και σωστό,
    Γ) συνοδευόμενο από σωστά σχόλια (επιστημονική τεκμηρίωση) και πρόσθετες πληροφορίες,
    Δ)  καλά παρουσιασμένο.
  3. Περιβάλλον διεπαφής / Πλοήγηση / Απεικόνιση: Αφορά τον κύριο μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες επιτυγχάνουν πρόσβαση στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου και αφορά στην εξερεύνηση του περιεχομένου. Η ευκολία πλοήγησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα του δικτυακού τόπου, όπως επίσης η σωστή επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και συμβολισμών που θα αναδείξουν το περιεχόμενο.
  4. Παιδαγωγικό περιεχόμενο: Αφορά στην ποιότητα και ποσότητα του παιδαγωγικού περιεχομένου, τη δυνατότητα αξιοποίησής του από μαθητές και εκπαιδευτικούς, την πρωτοτυπία κλπ. Λαμβάνεται επίσης υπόψη η πολύγλωσση υποστήριξη, οι καινοτομίες αλλά και το βάθος χρόνου ενημέρωσης της σελίδας με παρόμοιο υλικό.

Κάθε ομάδα κριτηρίων περιλαμβάνει από 7-14 επιμέρους κριτήρια.

Η τελική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των Μέσων Όρων των βαθμολογιών κάθε ομάδας κριτηρίων.

Μέγιστη βαθμολογία: 2.000 βαθμοί ή 100%

Η α΄φάση θα ολοκληρωθεί μέχρι την 15η Φεβρουαρίου 2010.

Για την επιτροπή διαγωνισμού

Νίκος Δαπόντες