Ολοκληρώθηκε η φάση του αρχικού ελέγχου διαδικτυακών τόπων σχολικών μονάδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια), διοικητικών μονάδων (διευθύνσεις & Γραφεία Εκπαίδευσης) και εξωτερικών διαδικτυακών τόπων (εκτός Π.Σ.Δ.) που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής.
Η φάση αυτή αφορούσε στην ικανοποίηση των κριτηρίων συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Έπειτα από τον έλεγχο προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα:
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1033
Προκρίθηκαν: 7
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ελέγχθηκαν: 2058
Προκρίθηκαν: 113
ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1137
Προκρίθηκαν: 148
ΛΥΚΕΙΑ
Ελέγχθηκαν: 1282
Προκρίθηκαν: 144
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Δ.Ε.
Ελέγχθηκαν: 54
Προκρίθηκαν: 52
ΓΡΑΦΕΙΑ Δ.Ε.
Ελέγχθηκαν: 43
Προκρίθηκαν: 15
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Π.Ε.
Ελέγχθηκαν: 50
Προκρίθηκαν: 37
ΓΡΑΦΕΙΑ Π.Ε.
Ελέγχθηκαν: 52
Προκρίθηκαν: 26
ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ (που περνούν στην α΄ φάση): 542
Απορρίφθηκαν 11 δηλώσεις συμμετοχής επειδή οι προτεινόμενοι διαδικτυακοί τόποι δεν ανήκαν σε κάποια από τις κατηγορίες αξιολόγησης.
Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν email από την επιτροπή του διαγωνισμού με το λόγο της απόρριψης.
Από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010 ξεκινά η Α΄ Φάση του διαγωνισμού.
Οι 60 αξιολογητές θα ελέγξουν τους 542 διαδικτυακούς τόπους βασιζόμενοι στις παρακάτω ομάδες κριτηρίων.
- Διαφάνεια – Σαφήνεια στόχων – Συντηρησιμότητα : Η διαφάνεια είναι μια θεμελιώδης ιδιότητα οποιουδήποτε διαδικτυακού κόμβου υψηλής ποιότητας και υποδεικνύει ότι ο δικτυακός τόπος πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια την ταυτότητα και τους στόχους του, την ταυτότητα του οργανισμού που έχει την ευθύνη της διαχείρισής του και των προσώπων που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και ανάπτυξης. Επίσης πρέπει να δηλώνεται η ταυτότητα και η προέλευση του περιεχομένου που διαχειρίζεται, το δε περιεχόμενο να ενημερώνεται τακτικά. Παράλληλα ένα σχολείο εκτός από εκπαιδευτικός οργανισμός είναι και δημόσια υπηρεσία, επομένως ο δικτυακός του τόπος πρέπει να προσφέρει τρόπους επικοινωνίας με τους πολίτες και να παρουσιάζει την εικόνα που αναμένουν αυτοί από μια δημόσια υπηρεσία.
- Χαρακτηριστικά – Οργάνωση Περιεχομένου
Εξετάζεται η επάρκεια περιεχόμενου σε σχέση με τους στόχους. Γενικά ένας δικτυακός τόπος υψηλής ποιότητας πρέπει να έχει περιεχόμενο που είναι:
Α) κατάλληλα επιλεγμένο και σχετικό με την φυσιογνωμία και την αποστολή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού
Β) έγκυρο και σωστό,
Γ) συνοδευόμενο από σωστά σχόλια (επιστημονική τεκμηρίωση) και πρόσθετες πληροφορίες,
Δ) καλά παρουσιασμένο. - Περιβάλλον διεπαφής / Πλοήγηση / Απεικόνιση: Αφορά τον κύριο μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες επιτυγχάνουν πρόσβαση στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου και αφορά στην εξερεύνηση του περιεχομένου. Η ευκολία πλοήγησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα του δικτυακού τόπου, όπως επίσης η σωστή επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και συμβολισμών που θα αναδείξουν το περιεχόμενο.
- Παιδαγωγικό περιεχόμενο: Αφορά στην ποιότητα και ποσότητα του παιδαγωγικού περιεχομένου, τη δυνατότητα αξιοποίησής του από μαθητές και εκπαιδευτικούς, την πρωτοτυπία κλπ. Λαμβάνεται επίσης υπόψη η πολύγλωσση υποστήριξη, οι καινοτομίες αλλά και το βάθος χρόνου ενημέρωσης της σελίδας με παρόμοιο υλικό.
Κάθε ομάδα κριτηρίων περιλαμβάνει από 7-14 επιμέρους κριτήρια.
Η τελική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των Μέσων Όρων των βαθμολογιών κάθε ομάδας κριτηρίων.
Μέγιστη βαθμολογία: 2.000 βαθμοί ή 100%
Η α΄φάση θα ολοκληρωθεί μέχρι την 15η Φεβρουαρίου 2010.
Για την επιτροπή διαγωνισμού
Νίκος Δαπόντες
12 Ιανουαρίου 2010 στις 22:54
Μήπως θα πρέπει να ανακοινώσετε αναλυτικά τους 542 δικτυακούς τόπους;
Συγχαρητήρια για την θαυμάσια δουλειά σας και καλή χρονιά.
12 Ιανουαρίου 2010 στις 23:59
Το αίτημά σας ικανοποιήθηκε. Δείτε στο επάνω μέρος του άρθρου.
13 Ιανουαρίου 2010 στις 10:46
Παρακαλώ πολύ θα ήθελα να ενημερωθώ για τους λόγους απόρριψης της ιστοσελίδας του 1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης από τον διαγωνισμό, ενώ πληρεί όλες τις αρχικές απαιτήσεις.
Σε περίπτωση λάθους παρακαλώ αν είναι δυνατόν να διορθωθεί.
Ευχαριστώ
13 Ιανουαρίου 2010 στις 16:59
Πράγματι η σελίδα δεν περιλήφθηκε από λάθος στο αρχείο με τις 542 ιστοσελίδες της Α΄ φάσης [το αρχείο διορθώθηκε].
Πάντως οι αξιολογητές παρέλαβαν εξ αρχής το σωστό αρχείο.
Ευχαριστούμε για την επισήμανση.
21 Ιανουαρίου 2010 στις 08:24
Παρακαλώ όπως με ενημερώσετε για τον λόγο απόρριψης του ιστοχώρου της σχολικής μας μονάδας.
Χωρίς να θέλω να φανώ υπερόπτης ο συγκεκριμένος ιστοχώρος έχει διακριθεί στον διαγωνισμό καλύτερη εκπαιδευτική ιστοσελίδα 2009 με την 2η θέση, περιέχει εργασία μαθητών που έλαβε τη δεύτερη θέση σε πανευρωπαικό διαγωνισμό και νομίζω ότι τουλάχιστον τα αρχικά κριτήρια καλύπτονται πλήρως.
Ευχαριστώ
21 Ιανουαρίου 2010 στις 15:29
Αγαπητέ κύριε Τσαγκατάκη,
Ο αρχικός έλεγχος των διαδικτυακών τόπων αφορούσε στην ικανοποίηση των κριτηρίων συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιήθηκε την 1η εβδομάδα του 2010.
Ο διαδικτυακός σας τόπος είναι μεν λειτουργικός σήμερα Πέμπτη 21/1/2010 αλλά κατά τη διάρκεια του ελέγχου [1η έλεγχος 2/1/2010: Λευκή σελίδα] [2oς έλεγχος 5/1/2010: Λευκή σελίδα] δεν εμφανιζόταν. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων η αρχική σας σελίδα θεάθηκε με Internet Explorer 8, Firefox 3.5 και Chrome 3.0.
Ως εκ τούτου δεν περιλήφθηκε στους προς αξιολόγηση διαδικτυακούς τόπους.
21 Ιανουαρίου 2010 στις 16:08
Αφου ευχαριστήσω για την άμεση απάντηση θα ήθελα να διευκρινήσω, για να το έχετε υπόψιν σας, ότι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τις δυναμικές σελίδες που φιλοξενούνται στο ΠΣΔ.
Καλό θα ήταν, δεν ξέρω αν είναι βέβαια εφτικτό λόγω του μεγάλου αριθμού ανενεργών σελίδων, να ζητάτε την αίτηση των σχολικών μονάδων και του ΠΣΔ στη διαδικασία αξιολόγησης.
Το λέω γιατί ο ιστοχώρος της σχολικής μας μονάδας είναι ενεργός από τις αρχές του 2009, και η μόνη περίπτωση να ήταν ανενεργός είναι να ήταν ανενεργός μαζί με όλες τις δυναμικές σελίδες της Αττικης. Είναι αυτό που συμβαίνει τα δύο χρόνια που ασχολούμαι με τη δημοσίευση σελίδων.
Δεν είναι θέμα μόνο της σχολικής μας μονάδας.
Παρακαλώ εξετάστε το αίτημα για συμπληρωση αίτησης προς αξιολόγηση στους επόμενους διαγωνισμούς ώστε και εσάς το έργο να είναι ευκολότερο και οι προσπάθειες μας να βρίσκουν ανταπόκριση. Οχι για πιθανή βράβευση ή όχι αλλά για την αναγνώριση και συμμετοχή του μαθητικού και εκπαιδευτικου δυναμικού σε διαδικασίες αξιολόγησης
21 Ιανουαρίου 2010 στις 18:55
Αγαπητέ κύριε Τσαγκατάκη,
Έχουμε αντιληφθεί το πρόβλημα που περιγράφετε, αφού στην παρούσα φάση αξιολόγησης αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα με σελίδες δυναμικού περιεχομένου.
Η πρότασή σας θα ληφθεί υπόψη στον επόμενο διαγωνισμό (προκήρυξη ΣΕΠ 2010), αν και η προσπάθειά μας ξεκινά από την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στο ελληνικό εκπαιδευτικό διαδίκτυο (η διαδικασία αξιολόγησης έρχεται σε 2η μοίρα).
Είναι πραγματικά λυπηρό να μην προωθείται η εξαιρετική εργασία μαχόμενων εκπαιδευτικών, βασικός στόχος του διαγωνισμού, εξαιτίας τεχνικών δυσλειτουργιών
25 Ιανουαρίου 2010 στις 22:33
Ο κώδικας όμως που υπάρχει (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) από κάτω από την αρχική σας σελίδα είναι σε html και όχι σε php ! (φιλικά πάντα, ευχαριστώ)
25 Ιανουαρίου 2010 στις 22:42
Ο κύριος Τσαγκατάκης έγραψε: «υπάρχει γενικότερο πρόβλημα με τις δυναμικές σελίδες που φιλοξενούνται στο ΠΣΔ». Η παραπάνω παρατήρηση μου είναι για τον κο Τσαγκατάκη.
26 Ιανουαρίου 2010 στις 18:02
Σε html είναι η εισαγωγική σελίδα που παραπέμπει στους 3 ιστοχώρους του 2ου Γυμνασίου Ζεφυρίου.
Ο βασικός ιστότοπος είναι σε joomla και εκεί αναφερόμουν. Ο δεύτερος ιστοτοπος είναι για το μάθημα της πληροφορικής (στατικές σελίδες) και ο τρίτος είναι περιβάλλον Ning.
Δεν κατάλαβα το παραπάνω σχόλιο. Τα προβλήματα είναι δεδομένα στους servers τπου ΠΣΔ και αφορούν κατα κύριο λόγο τις δυναμικές σελίδες. Χωρις αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μέρες που πέφτουν γενικά οι σελίδες χρηστών.
Σε κάθε περίπτωση το σχόλιο αφορούσε τη διαδικασία και ήταν πρόταση που κατά την ταπεινή μου γνώμη θα βοηθούσε.
26 Ιανουαρίου 2010 στις 18:53
Τότε σας ζητάω συγνώμη, εγώ νόμιζα ότι μιλούσατε για την ιστοσελίδα του σχολείου σας ότι είναι δυναμική (ο λόγος της παρέμβασης σας αρχικά ως υποψήφια της Α φάσης) και όχι για τους 3 συνδέσμους που υπάρχουν σε αυτήν και οδηγούν στην δυναμική σας ιστοσελίδα του 2ου Γυμνάσιο Ζαφειρίου η οποία πραγματικά είναι θαυμάσια και αξιοζήλευτη.